الاثنين، 27 أكتوبر 2008

طبول الحرب


تدق الأن الطبول


لإعلان حالة التوهان


تقرع الان لإعلان الحرب على التوهان


والراقصة تـأتى لترقص على دق الطبول


ولكنها تكتشف أنها ليست طبول للرقص وإنما هى طبول الحرب


وهى تود الرقص حتى وان كان على طبول الحرب ولكن دعوها ترقص


فسوف تعلن مع دقات الطبول الحرب


على التوهان


ترقص الراقصة الان على دق الطبول


أجتمع الناس لسماع الدق ومشاهدة هذة الراقصة المجنون


التى ترقص على دق طبول الحرب


أخذوا يضحكون على هذة الملعون


ظل الكل يضحك وترقص الراقصة والحرب على الابواب


ولقد تاهت عقولهم بين رقص وطبل والحرب على الابواب ومازالت تدق الطبول

هناك 32 تعليقًا:

همس الاحباب يقول...

عودة قوية يا ريسة
فعلا تدق طبول الحرب
والتوهان
والكل يرقص ولا يدرى اهى طبول فرح ام طبول الحرب
تسلم ايديكى
وحمدلله على السلامة لحزبك مرة اخرى

حسن حنفى يقول...

للاسف مش حد هيعرف الا اما الاوان يفوت :(

DR.HAMAS يقول...

ربنا يبيد التوهان من على الأرض

احنا نكره ؟؟؟؟؟؟؟







د.حماس

Unknown يقول...

يااه يا سلوى
فينك من زمان وحشتينا اوى
يارب تكونى بخير
بصى قصتك حلوة فاحيانا
لا نعى هل الرقص فرحا ام الما
؟؟
وهل الطبول طبول فرح ام طبول حرب والم قادم
سلمت اناملك

mohamed ghalia يقول...

ولقد تاهت عقولهم بين رقص وطبل والحرب على الابواب ومازالت تدق الطبول
استرها يارب
تحياتى

rovy يقول...

اولا حمد لله على سلامتك

وحشتينااااا

طبول الحرب على التوهان ....
حقيقى يا اختى الحبيبه كم نحن بحاجه الى هذه الحرب بعد ان اصبحنا فى زمن التوهان و تهنا فيه الا من رحم ربى

تقديرى و تحياتى

كاميليا بهاء الدين يقول...

ترقص ..

ويتوهم الجميع انها ترقص طرباً

وهى لا ترقص .. بل تتمايل ألماً

ودقات الطبول حولها كالسياط

وتحت قدميها أشواك البساط

تائهة بين العيون..

فالكل حولها..

اصابته طبول الحرب ..

بالتييه .. بالجنون..


عودة قوية يا رئيسة أحلامنا

دام ابداعك


احبك ف الله

قوس قزح يقول...

حمدلله على السلامة

عجبنى الصورة
و الموسيقى جميلة و ان كانت طبول حرب

و التوهان فى بعض الاحيان مطلوب

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

همس الاحباب
الله يخليك البلد بقت مليانا راقصين يرقصون ولا يهم أهذا طبل للفرح أم لاعلان الحرب
الف تحية لحضرتك واسعدنى تعليقك

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

حسن حنفى
ربنا يستر ويخدوا بالهم على اى طبل يرقصون

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

DR.HAMAS
يارب امين وحالة التوهان دى تنتهى
الف تحية لحضرتك

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

نهر الحب
بجد انتى اللى وحشانى اوى ويعلم الله
وبجد انا كنت مفتقدة تشجعكوا ليا بجد لدرجة انى كنت عاوزة اتوقف عن الكتابة بجد جزاكم الله خيرا

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

mohamed ghalia
ربنا كبير وقادر على كل شى

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

rovy
ازيك ياقمر وحشانى جدا
وربنا يرحمنا جميعا من الرقص على طبول الحرب
الف تحية لكى اختى الغالية

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

كاميليا
دة انتى اللى ابدعتى بكلامك الجميل دة والمنسق بجد تحفة دمتى بكل ود أختى الغالية

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

قوس قزح
الله يسلمك
وكفانا الله شر الرقص على طبول الحرب
تحياتى لكى اختى الغالية

Geo Amr يقول...

كل منا فى وادى وحدث لنا توهان بين الحق والباطل بين الصح والغلط وزى ما انتى قولتى يارب استرها

WhItE HeArT يقول...

ايه ياسعادة الرئيسة هوه كل واحد هيغيبله شوية وبعدين يرجع وله ايه ؟؟

مفيش بعد كده غياب الا بعذر رسمي دي حاجة

اما عن الموضوع فبصراحه كان نفسي مفهموش لكن للأسف فهمتو :(

ووصلتني الفكرة


وكالعاده بحييكي على الوصف

تحياتي

soly88 يقول...

بصى طبول حرب ولا طبول طهور اهم حاجه النقطه
انت مش سمعتى عن اغنياء الحرب
طيب
دول راقصى الحروب
اهم حاجه بيانات الشجب والتنديد جهزت ولا لسه

Ahmed Al-Sabbagh يقول...

عود حميد وجميل

اقصوصه يقول...

المهم ان الحرب ان قامت

تؤدي الى نتايج جيده

اسجل مروري من هنا

Wish I were a Butterfly ... يقول...

أسلوبك قوي أوي ماشاء الله!!!! و مميز أوي

أنا أصلا مش عارفة اعلق :$

بس هكتفي بأني أقوللك إنك فنانة و الصورة عجبتني الروح اللي فيها أوي:)

همس يقول...

ربنا يسترها

من الرقص والتوهان والحرب

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

Geo Amr
يارب امين
الف تحية لك

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

Geo Amr
يارب امين
الف تحية لك

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

WhItE HeArT
والله الغياب غصب عنى النت كان فاصل وبجد انا اسفة
الف تحية لك

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

soly88
أكيد جاهزة بس حتى الشجب والتنديد ممكن مانقدر علية بعد كدة

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

Ahmed Al-Sabbagh
الله يخليك
ومزيد من التطور انشاء الله

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

اقصوصه
تحياتى لمرورك
الف شكر

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

Wish I were a Butterfly .
الله يخليكى دة من ذوقك ياقمر
تحياتى لكى واتمنى التواصل الدائم

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

همس
كفانا الله شر الحروب والطبول
تحياتى

Maha Shahen يقول...

أهو بالظبط دا حال البلاد العربيه
حاله من التوهان وأنعدام الأخلاق
وأختلال التوازن برغم انها ماشيين على طريق مستقيم لكن منغير عقل

نظرتك هايله وتتفسر بأكتر من طريقه